Apžvalga

Atnaujintose PUBP V–VI klasėse nerekomenduojama:

  • pertvarkyti pavidalo a · x ± b · x raidinius reiškinius;
  • spręsti pavidalo a · x ± x · b = c lygtis;
  • naudoti nelygybių ženklus ≥ ir ≤

Reiškinių a · x ± b · x pertvarkymai ir lygčių a · x ± x · b = c sprendimas yra iškeltas į VII–VIII klases, o ženklai ≥ ir ≤ įvedami tik IX–X klasėse. Tačiau sąvokos „ne didesnis“, „ne mažesnis“ jau paminėtos VII–VIII klasėse. Kaip suktis iš šios situacijos, paliekame spręsti patiems mokytojams – galite paklausti ir programų autorių.
Kita vertus, visą šį skyrių galima ir praleisti, nes tai, ką rekomenduoja atnaujintos PUBP, išsamiai išdėstyta V klasės vadovėlyje. Tačiau manome, jog tai būtų netikslinga. Kad mokiniai nepamirštų lygčių ir nelygybių, vis dėlto siūlome skirti 2–3 pamokas (mokytojo nuožiūra) šioms temoms pakartoti.

  • Lygtims a * x = b ir x * a = b (čia * atitinka +, -, ·, : ) pakartoti rekomenduojame šiuos vadovėlio uždavinius:
    • 181, 182, 184, 185 (p. 69);
    • 193, 197 (p. 74);
    • 220 (p. 77).
  • Griežtąsias nelygybes pakartosite spręsdami šiuos uždavinius:
    • 187a, c; 188a, c; 189b, d; 190a, c, e; 191a, b, f (p. 71);
    • 200a, d; 201e, f; 202b, d (p. 75);
    • 223a, c; 224a, b; 225a, d, f; 226b, c (p. 77).

Žinoma, nieko blogo neatsitiks, jei stipresniems mokiniams paaiškinsite ženklų ≥, ≤ prasmę ir spręsite viską iš eilės. Vis tiek „paslėpti“ šiuos ženklus nuo mokinių iki IX klasės nepavyks!

Comments are closed.